požární automobil, určený pro přepravu požárního družstva s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu cizích zdrojů hasicích látek. Automobil sestává z podvozku Avia A31K (licence francouzské firmy Renault-Saviem) s budkou řidiče pro 3 osoby a samostatné skříňové karoserie, kde je v přední části kabina pro mužstvo, vytápěná nezávislým topením. Část karoserie za kabinou mužstva je upravena pro uložení technických prostředků a příslušenství včetně motorové stříkačky PS 12 R1.
Slovensko 1994
s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1221 cm³ vrtání 72 mm a zdvih 75 mm, komprese 7,9, výkon 38 kW (51 koní) při 4600 ot/min, točivý moment 88 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2320 mm, rozchod 1360/1350 mm, vnější rozměry 4520x1800x1900 mm, hmotnost 1170 kg, maximální rychlost 95 až 105 km/h.
Užitkový model Škoda 1203 (typ 997, od roku 1974 typ 776) byl vyvíjen od padesátých let. Do výroby se dostal v roce 1968 a kromě mikrobusu se vyráběla sanita, dodávka, valník a další verze. Postupně nahradil již zastaralý typ Škoda 1202. Vůz se vyráběl ve Vrchlabí a od roku 1973 také v TAZ Trnava
Lehký nákladní automobil s pohonem všech čtyř kol. Vůz se vyznačuje velikou světlou výškou (400m) a krátkým rozvorem (2700mm). Tím je velice obratný i v těžkém terénu, kde přemáhá snadno mnoho překážek. Tomu napomáhá i nízká hmotnost (dle typu se pohybuje) kolem 3000 kg, celková pak 5200 kg. Redukce v kolech nemají za úkol pouze zvýšit výšku vozidla, ale i odlechčit namáhání rozvodovek, diferenciálů a převodovek, to vede k ůspoře materiálu, hmotnosti a i výkonu motoru. Proto je ve vozidle použit motor o objemu 2,5l a výkonu pouhých 75k.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 114 545 |
tento týden | 105 |
dnes | 21 |